söndag 15 februari 2009

Henry Hoover





Hej! Jag har fått Henry Hoover i present. Han är en miniatyrkopia av den omåttligt populära industridamsugaren från England. Alla som hade ögonen öppna under julavsnittet av Extras i Svt på julafton, kunde se rollkaraktären Maggie damsuga en smal korridor med en leende Henry vid fötterna. Min miniatyr är en fullt fungerande "desktop vacuumer".
Sen hittade jag ett roligt "vattengameboy" på Konsum för typ tjugo spänn. Det kommer från Kina och sprider lycka och välgång med de tryckta fraserna på skärmen: "Happy" och Wishes You".
Och i min lokala arabbutik hittade jag för ett tag sen mer fantastiskt god tysk smaksatt mjölk. Choklad såklart med en mycket rund och mild smak, tjock och härligt gräddig konsistens. Den finns dessutom i tre andra smaker, jordgubb, banan och vanilj. Alla smakar som färdigblandad KabaFit, det vill säga helt fantastiskt. 2,5 deciliter till det facila priset av 5.90 kronor!
Jag har det med andra ord mycket bra.

7 kommentarer:

Johannes Aggro Torstensson sa...

Seriöst, jag måste skaffa mig en Henry Hoover modell större!)

Fast jag får nog ta och drömma vidare, dom lär ju inte finnas på Göfab.


Ordverifiering: "dersi"? Varför måste jag skriva in ord som inte finns här...

Sara Hansson sa...

Men har du testat Alpro Soja-chokladmjölk? MMmm. Och tack för vantarna. Eller det kanske jag sa?

Anonym sa...

Oatleys havre-chokladmjölk är godast. Smakar som flytande negerbollsdeg.

Anonym sa...

Vaa skrev jag inte precis ett inlägg här? Jaja, jag skrev att jag just då drack Cherry 7-up till frukost. Det smakade som en läsk med en ton av cherry. Bara att läsken i sig saknade smak. Som ett kolsyrat tomrum med en nyans av cherry.

Hanna P sa...

7-up cherry är ganska god faktiskt men inte som cherry coke.

Varsågod för vantarna, Sara. Nej jag har inte testat alpro-mjölken, är den verkligen god? Jag har alltid varit lite rädd för sojaprodukter, de är genmanipulerade. Ok men jag ska testa!

Sara Hansson sa...

Den är asgod! Det smakar som att dricka O'boy blandat med grädde minus att bli så illamående som man hade blivit om det faktiskt var grädde. Go go go!!

Hanna P sa...

Med den beskrivningen låter det ju faktiskt gott. Okej jag ska testa, men här kommer först en varning! Drick INTE Carlshamns nya "chokladmjölk" den är havrebaserad och smakar som mörk sand blandat med en mycket gammal mans gamla vattniga sperma, typ. Och den gamle mannen är boende på ett undermåligt ålderhem där det ej finns varken tvål eller vatten.