onsdag 9 oktober 2013

Jobba pga sjukdom


Har dragits med en seg förkylning sen jag kom hem från Mallorca, troligtvis smittad av "Klara" en söndercurlad medpassagerare på 3 år i sätet framför mig. Hela flygresan höll hon kabinen i sin terror, genom skrik, protester och avancerad klättring i flygstolarna. Föräldrarna tittade på varandra och bara "Men guuuuuuu vad hon är jobbig, suck!" dock utan att ingripa. Länge stod hon upp i sin stol mot, lutad mot ryggstödet och glodde på mig. Då gjorde jag fula grimaser tillbaka. Ja, hon var snorig alltså, och hostade. Så... sen gick det som det gick.

Men inget ont som inte för nåt gott med sig! Idag kunde jag inte lärarjobba pga postnasal drip och sore throat, rösten har iallafall börjat återvända. Men varje morgon börjar med slemtömning ur mitt huvuds öppningar. Sen hostar jag av resterna som försöker rinna tillbaka ner i halsen. Snart är jag frisk, det känner jag på mig! Och under dagen skrev jag ett HELT manus till en HELT ny novell-serie som jag ska jobba med parallellt med serieboken. Det kommer att vara en rasande uppgörelse med medelklassfeminismen! Om alienation, avsaknad av klassanalys och livsstilism. Lovar det kommer bli kul också.


2 kommentarer:

Jonas G sa...

Vad jag ser fram emot detta! Krya på dig, Hanna!

Hanna P sa...

Tack Jonas! Och nu är jag frisk!