fredag 15 december 2006

Public Service


Whoa! Tre fjärdedelar Polly D18 + Annika Lantz. Stockholmsresan var värd och faktiskt ganska rolig. Det kändes riktigt skönt att komma tillbaka till sina f.d. hemkvarter. Det blev ett obligatoriskt besök på Hjorthagens Kebab i Ropsten som serverar Stockholms, ja kanske till och med Sveriges godaste falafel. Stockholmsfalafeln har ju ett allmänt dåligt rykte, med sina sega bollar och vattninga, saggiga hommus. Men även inbitna Malmö-falafel-älskare omvänds redan vid första tuggan av en "pure love for food" falafel - mix i bröd hos mästaren Adawi Mohamad Isam i Ropsten. Förutom den självklara matupplevelsen lurade jag med Josefin i ner i källaren på Cali på Brunnsgatan där Sveriges nya sneakerbutik Six Feet Down nyligen slagit upp dörrarna. Det vattnades i munnen och kittlade i magen av alla hyllmeter med glassiga top of the notch skor.
Jag lyckades även med den stora bravaden (?) att dissa Annika Lantz samt förolämpa hela min familj, live i rikstäckande radio, något jag fick en del skit för vid hemkomsten. Det var inte alls meningen, jag tycker ju om Annika Lantz. På torsdagen gästade vi Kanal Lokal (stockholm) i programmet med det talande namnet Rock n Roll TV. Hela grejen var lite av ett skämt. Vi satt i något som liknade ett kök/hemcafé och väntade på att få komma in i studion när Anton "Pussel" Körberg som en bubblande syntetiskt sötad energidryck kommer fram och presenterar sig;
- Heeeej, Anton Körberg, vem är ni?
- Hanna, från serietecknarkollektivet Polly Darton
- Okeeej! vad sysslar ni med dåååå?
- ehm, serietecknare, vi tecknar... serier...
- Jahaaaa! Ja det säger väl kanske sig själv, heh...

4 kommentarer:

Nickan sa...

Huh!
Det florerar sådana hemska rykten här i Göteborg om vad falafelsåsen innehåller i Malmö att jag aldrig mer kommer att våga äta en ... med sås.

Även om det rör sig om en skröna.

Anonym sa...

Jag tror att det om malmösåsen är sant, då syftat på vitlöksåsen i förstahand, men jag låstas inte om det. Det är så gott!

Anonym sa...

Hej Hanna! jag har mailat dig på hanna@hotbrev.com, är det din adress fortfarande? Jag har ett jobberbjudande till dig!!! Läs!

Anonym sa...

Till Liv S:
OMG! vad roligt,
jag bytte adress för längesen
nu har jag en såndär seriös
hanna@pollydarton.se

kära Liv, vill du maila igen?