torsdag 6 oktober 2011

Det är tyst men en massa grejer händer

Sjukt dålig uppdatering här, jag har mött kritik och jag tackar och tar det som en uppmuntran. Så tack! Jag pluggar och jobbar och minst av allt ritar jag just nu. Det blir så med intensiva kurser och roliga jobb som jag inte kan tacka nej till. Men så ändå efter veckors jobb så börjar jag hata jobb, hata att jag inte har tid att rita. Tänk om det kunde vara som Marx och Kjell Höglund ville! Vi löneslavar inte i något proletariat, vi skulle typ hjälpas åt här och där men mest ägna oss åt konst och kultur. Fy fan vilket paradis. Kan inte maskinerna bara ta över all undervisning så kan jag sitta på min kammare och göra serier. Nej aldrig är man nöjd, denna lutherska självpina.

Vi har haft en sjukt grym releasefest för nya Världens Ende! Tack alla som kom och gjorde festen bäst. Nästan lika bra var den här affischen jag gjorde.


Och här, nya boken! Fantastisk samling skribenter, tecknare och serietecknare som alla slutit sig samman kring temat Arbete. Vad kan vara mer angeläget i en tid som denna. Jag vill inte ha fantasy och troll när världen är i uppror, jag vill ha berättelser från verkligheten som kan mana till handling. Drömma kan man göra när man sover. Fantisera gör man i byxorna.  



Klicka på bilden för att köpa Världens Ende på Adlibris

Inga kommentarer: