söndag 11 maj 2008

Hello my name is Munny, del 1



Det här är en leksak från klädmärket Kid Robot. Jag fick i uppdrag att kitta upp den som brud åt min seriekompis Aggro. Han behövde en "respektive" till sin första Munny han styrt upp som en mindre version av sig själv. Det har tagit mig lite för lång tid att komma igång, förlåt Johannes, nu är jag iallafall på det. För er som undrar använder jag poscapennor att rita med. Jag tänkte att det nog skulle bli för kladdigt att måla med pensel och så ville jag undvika dragmönstret från en sottig syntetpensel. Poscapennorna funkar bra när de verkligen vill, grejen är att man är ute efter en slät, matt och tätt pigmenterad yta utan dragmönster efter en fiberspets, det funkar sådär, lite från penna till penna faktiskt. Mina favoritfärger är lila och grön, de är alltid kompakt täckande. Det här är ett sk. "work-in-progress"-reportage, del 1. Snart lägger jag upp fler bilder, det blir spännande jag lovar.

5 kommentarer:

Johannes Aggro Torstensson sa...

Hairy Jävlar! Munny-Aggro har en ansiktslös flickvän! Fan jag hoppar av glädje, jag måste ta till med en japansk smiley...

Ö<>Ö - nåt sånt kanske

Hanna P sa...

Jess! Vad bra att du gillar. Fast ännu bättre, ansikte på väg och festliga kläder redan iklädda. Du ska få se fler bilder snart.

Kolb sa...

Följde rosetten och glassen med? Han har en liten bobo och gnuttarna-svans. I likey.

Hanna P sa...

Ja glassen och allt. Det finns mer krazy grejer men dom vill jag inte använda. Som en tuff skateboard t.ex och en jättestor penna.

Johannes Aggro Torstensson sa...

Ahhh pennan ska min leka med...